January 2012 Practical Caravan

Jan 31, 2011
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There is an article written by Nigel Hutson called CROSS THE CHANNEL WITH CONFIDENCE that has some misleading information
" France recently introduced lower speed limits for car / caravan combinations that have a plated train weight in excess of 3500 kg"
correct so far "and require that they have speed limit stickers on the rear of the van" wrong
Here is a copy of a letter from
The office of legislation and regulation
Delegation to the safety and traffic flow
Ministry of ecology, energy, sustainable development and the sea.

En réponse à votre courrier relatif aux disques de vitesse qui doivent
être apposés sur les poids-lourds et caravanes britanniques, circulant
en France (article R.413-13 du code de la route français), je peux vous
apporter les éléments de réponse suivants :

La Convention de Vienne du 8 novembre 1968 traite de la circulation internationale.
Le principe est qu'un véhicule en circulation internationale doit être conforme aux règles appliquées dans son pays d'immatriculation.
Dans la pratique nous voyons les Poids-lourds étrangers circuler en France avec leurs propres disques de vitesse .
Les Poids-lourds français à l'étranger ne changent pas de disques de vitesse à la frontière pour s'adapter au pays traversé.
En revanche, dans tous les cas, il convient de respecter la règle de vitesse maximale qui s'applique sur la route où on circule.

En espérant avoir répondu à votre question et bien cordialement,

Le bureau de la législation et de la réglementation
Délégation à la sécurité et à la circulation routières
Ministère de l'écologie, de l'énergie, du développement durable et de la mer

And translated
regestered lorries other than French with the speed stickers whilst traveling in France
In response to your letter concerning the speed records that must
be affixed to trucks and caravans UK, circulating
France (Article R.413-13 of the French highway code), I can
make the following response elements The Vienna Convention of 8 November 1968 deals with international traffic.
The principle was that vehicles in international traffic shall conform to the rules in its country of registration.
In practice we see the heavy-weight foreign travel to France with their own speed records. [/ I]
heavy-weight French abroad do not change speed records at the border to accommodate the country traversed.
But in any case, it should respect the rule that applies maximum speed on the road where it circulates.
I hope that answers your question and cordially,

The office of legislation and regulation
Delegation to the safety and traffic flow
Ministry of ecology, energy, sustainable development and the sea

I carry a copy of this in French & English when I go to France just in case I am stoped. No problems yet. Also I have yet to see ANY foregn
 
Jan 31, 2011
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Willi-Wonti said:
There is an article written by Nigel Hutson called CROSS THE CHANNEL WITH CONFIDENCE that has some misleading information
" France recently introduced lower speed limits for car / caravan combinations that have a plated train weight in excess of 3500 kg"
correct so far "and require that they have speed limit stickers on the rear of the van" wrong
Here is a copy of a letter from
The office of legislation and regulation
Delegation to the safety and traffic flow
Ministry of ecology, energy, sustainable development and the sea.

En réponse à votre courrier relatif aux disques de vitesse qui doivent
être apposés sur les poids-lourds et caravanes britanniques, circulant
en France (article R.413-13 du code de la route français), je peux vous
apporter les éléments de réponse suivants :

La Convention de Vienne du 8 novembre 1968 traite de la circulation internationale.
Le principe est qu'un véhicule en circulation internationale doit être conforme aux règles appliquées dans son pays d'immatriculation.
Dans la pratique nous voyons les Poids-lourds étrangers circuler en France avec leurs propres disques de vitesse .
Les Poids-lourds français à l'étranger ne changent pas de disques de vitesse à la frontière pour s'adapter au pays traversé.
En revanche, dans tous les cas, il convient de respecter la règle de vitesse maximale qui s'applique sur la route où on circule.

En espérant avoir répondu à votre question et bien cordialement,

Le bureau de la législation et de la réglementation
Délégation à la sécurité et à la circulation routières
Ministère de l'écologie, de l'énergie, du développement durable et de la mer

And translated

In response to your letter concerning the speed records that must
be affixed to trucks and caravans UK, circulating
France (Article R.413-13 of the French highway code), I can
make the following response elements The Vienna Convention of 8 November 1968 deals with international traffic.
The principle was that vehicles in international traffic shall conform to the rules in its country of registration.
In practice we see the heavy-weight foreign travel to France with their own speed records. [/ I]
heavy-weight French abroad do not change speed records at the border to accommodate the country traversed.
But in any case, it should respect the rule that applies maximum speed on the road where it circulates.
I hope that answers your question and cordially,

The office of legislation and regulation
Delegation to the safety and traffic flow
Ministry of ecology, energy, sustainable development and the sea

I carry a copy of this in French & English when I go to France just in case I am stoped. No problems yet. Also I have yet to see ANY foregn regestered lorries other than French with the speed stickers whilst traveling in France
 

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